fbpx

Aangepaste werkwijze

Om u op een verantwoorde manier te laten genieten van een ontspannen verblijf op ons landgoed

Laatste update: 7 augustus 2020

Lieve gasten,

We zijn blij u te kunnen verwelkomen op ons landgoed. Vanwege het coronavirus is onze dienstverlening aangepast aan de huidige wetgeving en adviezen van onze branchevereniging. We kijken ernaar uit om u op een verantwoorde manier te laten genieten van een ontspannen verblijf op ons 17e-eeuwse landgoed.

Maatregelen

Welke maatregelen treffen wij?

Algemeen

    • Wij conformeren ons aan de algemene richtlijnen van het RIVM en het aanvullende protocol van onze branchevereniging Koninklijke Horeca Nederland.
    • Dagelijks is een medewerker verantwoordelijk op toezicht en naleving van ons corona protocol. Dit wordt gecoördineerd door onze Hospitality Manager.
    • Kasteel De Vanenburg kan niet aansprakelijk gehouden worden voor gedrag van gasten en/of leveranciers in strijd met het protocol en de geldende 1.5 meter-regels.
    • Er is een aangepaste routing in het hoofdgebouw aanwezig. Neem hier notie van en volg de routeborden en -pijlen, evenals de strepen voor 1.5 meter afstand.

Schoonmaak

  • In samenwerking met ons schoonmaakbedrijf wordt de schoonmaak van hotelkamers en algemene ruimtes geïntensiveerd. Zo zijn er speciale richtlijnen opgesteld om onze schoonmaak zoveel mogelijk op nauwkeurige en veilige manier uit te voeren. Wij zullen zorg dragen voor het frequenter schoonmaken van de contactoppervlaktes/ aanraakpunten en maken gebruik van de daarvoor bestemde schoonmaakmiddelen.  

Personeel

    • De personele bezetting is teruggeschaald zodat we ook achter de schermen een ‘smart distancing’ kunnen faciliteren.
    • Achter de schermen is in de personele ruimtes een routing gemaakt om eenrichtingsverkeer te stimuleren. In de keuken zijn ruimtes afgekaderd om 1,5 meter tussen de werkplekken te laten vallen. Waar medewerkers dichterbij dan 1,5 meter komen is plexiglas gemonteerd. 
    • Bij medewerkers wordt een gezondheidscheck gedaan voor aanvang van hun dienst. Deze check is gebaseerd op het document ‘Veilig werken bij contactberoepen’ van het RIVM. Uitsluitend de medewerkers die in deze check de gestelde vragen conform richtlijn kunnen beantwoorden, zullen op de werkvloer verschijnen.

Receptie

    • Er staat een hygiëne zuil waarbij u bij binnenkomst wordt verzocht uw handen te desinfecteren.
    • Onze receptie werkt achter plexiglas.
    • Hotelkamersleutels worden voor overhandiging gedesinfecteerd.

Restaurant

    • In ons restaurant werken wij uitsluitend op reservering of een registratie ter plekke (wij vragen uw naam en contactgegevens voor bron- en contactonderzoek).
    • Bij een reservering van meer dan 2 personen – of wanneer u niet tot een gezamenlijk huishouden behoort – houden wij 1,5 meter afstand (verspreid over één of meerdere tafels).
    • De tafels in ons restaurant staan op gepaste afstand (minimaal 1.5 meter) van elkaar.
    • Omdat zowel bij u als onze medewerkers een gezondheidscheck is afgenomen, mogen medewerkers binnen 1.5 meter aan tafel de bestelling opnemen, uitserveren en afruimen. Dit zullen wij zoveel mogelijk beperken.
    • Voor ontbijt, lunch en diner wordt aan u een plek toegewezen zodat wij kunnen garanderen dat u op gepaste afstand van andere gasten zit.
    • Het ontbijtbuffet wordt in shiften gepresenteerd. Wij vernemen graag voor welk tijdstip u het ontbijt wenst te reserveren (7.00 – 8.00 uur, 8.30 – 9.30 of 10.00 – 11.00 uur), zodat we dit kunnen spreiden en het aantal gasten dat in 1 ruimte aanwezig is, kunnen beperken
    • Voor onze lunch is ons restaurant geopend van 12.00 t/m 15.00 uur. 
    • Voor ons diner kunt u reserveren voor de vroege shift (17.30 – 19.30 uur) of de late shift (vanaf 20.00 uur). 
    • Buiten het restaurant om kunnen hotelgasten in het Grand Café of op het terras een drankje nuttigen voorafgaand of na het diner.

Hotel

  • Wij adviseren u om uw bagage bij aankomst even in de auto te laten en deze op te halen na het inchecken op de kamer. Bij uitchecken vragen wij u om de bagage vooraf in de auto te plaatsen.
  • In- of uitchecken? Graag maximaal 1 persoon per gezelschap.
  • Tijdens uw verblijf komen wij niet onaangekondigd op uw kamer. Wij vragen u om contact met ons op te nemen wanneer u aanvullende wensen heeft voor tussentijdse schoonmaak.

Groepen

  • Voorafgaand aan een bijeenkomst of bruiloft ontvangt de contactpersoon een brief met onze aangepaste werkwijze. Bij een groepsgrootte vanaf 100 personen vragen wij u om bij uw deelnemers een gezondheidscheck te doen, bestaande uit een vijftal controlevragen.
  • De zaalcapaciteit in onze 10 (vergader)zalen is aangepast, zodat er 1,5 meter afstand gehouden kan worden. Bekijk de nieuwe zaalcapaciteit >
  • Tijdelijk hanteren we voor ontbijt, lunch en diner shifttijden om de bezoekers in onze restaurant faciliteiten te spreiden. Wij zullen u voorafgaand aan de bijeenkomst vragen om op 1 van de beschikbare tijden te reserveren.
  • Gasten krijgen een zitplek toegewezen aan een (sta)tafel met 1,5 meter afstand (uitgezonderd huishouden). Wij verzoeken om geen tafels en stoelen te verplaatsen.
  • Eten en drinken wordt vanuit een buffet uitgeserveerd.
  • Tijdens uw bijeenkomst zal ons personeel u en uw gasten aanspreken op het houden van 1.5m afstand, wanneer dat in onze ogen onvoldoende gebeurt.
  • Wij vragen u en uw gasten om tijdens de bijeenkomst zoveel als mogelijk is gebruik te maken van een vaste zitplaats.

Bovenstaande is een greep uit ons eigen Corona Protocol Kasteel De Vanenburg. Mocht u hierover meer informatie wensen, neem dan contact met ons op.

Onze vragen

Wat vragen wij van u?

Alleen samen krijgen we corona onder controle, luidt de overheidscampagne. Zo ook hier: alleen samen kunnen we u op een verantwoorde manier laten genieten van een verblijf op ons landgoed. Mogen wij op onderstaande punten op uw medewerking rekenen?

  • Indien u één van de vragen van de gezondheidscheck van het RIVM met een ja beantwoord, kom dan alstublieft niet naar ons landgoed maar blijft u dan thuis. Dit geldt zowel voor u als uw reisgenoten. 
  • Wij behouden ons het recht om u, wanneer u niet klachtenvrij bent, de toegang tot onze locatie te ontzeggen om de veiligheid van onze overige gasten en onze medewerkers te waarborgen.
  • Houd 1,5 meter afstand tot andere gasten en tot onze medewerkers. In onze gebouwen hebben wij een aangepaste routing om dit mogelijk te maken. We rekenen niet alleen op uw medewerking hieraan, maar ook op uw eigen verantwoordelijkheid. 
  • Specifiek vragen we u om op de bruggen over de gracht andere gasten de ruimte te geven en elkaar niet midden op de brug te passeren.
  • Wij doen onze uiterste best om in deze bijzondere tijden het serviceniveau te bieden dat u van ons gewend bent. We vragen uw begrip als wij op diverse onderdelen daarin concessies moeten doen. We blijven ons aanbevolen houden voor verbeterpunten in onze dienstverlening. Wel vragen we u: wees daarin opbouwend en mild.
  • Wij vragen u om voornamelijk het sanitair in uw eigen hotelkamer te gebruiken. Dit om het gebruik van de algemene toiletruimtes te beperken.

We kijken ernaar uit om u op aangepaste wijze maar met de kwaliteit die u van ons gewend bent, te voorzien van onvergetelijke momenten op ons 17e-eeuwse landgoed. 

Met gastvrije groeten, namens het gehele team van Kasteel De Vanenburg,

Bernhard Baan

General Manager