fbpx

Werkwijze in het ‘nieuwe normaal’

Om u op een verantwoorde manier te laten genieten van een ontspannen verblijf op ons landgoed

13 mei 2020

Lieve gasten,

We zijn blij u na een periode dat wij gesloten zijn geweest weer te kunnen verwelkomen op ons landgoed. 

Vanaf 16 maart hebben wij besloten onze faciliteiten te sluiten, naar aanleiding van de kabinetsmaatregelen om overdracht van het coronavirus in te dammen. Hoewel hotels open mochten en mogen zijn, hebben wij besloten om de veiligheid en gezondheid van onze gasten en medewerkers voorop te stellen. 

Nu de verspreiding van het virus lijkt te stabiliseren en de druk op de gezondheidszorg afneemt, verwelkomen wij u graag weer als hotelgast op ons landgoed. Wel is onze dienstverlening aangepast aan de huidige wetgeving en adviezen van onze branchevereniging. We kijken ernaar uit om u in deze bijzondere tijd op een verantwoorde manier te laten genieten van een ontspannen verblijf op ons 17e-eeuwse landgoed.

Maatregelen

Welke maatregelen treffen wij?

Algemeen

    • Wij conformeren ons aan de algemene richtlijnen van het RIVM en het aanvullende protocol van onze branchevereniging Koninklijke Horeca Nederland.
    • Dagelijks is een medewerker verantwoordelijk op toezicht en naleving van ons corona protocol. Dit wordt gecoördineerd door onze Hospitality Manager.
    • Kasteel De Vanenburg kan niet aansprakelijk gehouden worden voor gedrag van gasten en/of leveranciers in strijd met het protocol en de geldende 1.5m-regels.
    • Er is een aangepaste routing in het hoofdgebouw aanwezig. Neem hier notie van en volg de routeborden en -pijlen, evenals de strepen voor 1.5 meter afstand.

Schoonmaak

  • In samenwerking met ons schoonmaakbedrijf wordt de schoonmaak van hotelkamers en algemene ruimtes geïntensiveerd. Zo zijn er speciale richtlijnen opgesteld om onze schoonmaak zoveel mogelijk op nauwkeurige en veilige manier uit te voeren. Wij zullen zorg dragen voor het frequenter schoonmaken van de contactoppervlaktes/ aanraakpunten en maken gebruik van de daarvoor bestemde schoonmaakmiddelen.  

Personeel

    • De personele bezetting is teruggeschaald zodat we ook achter de schermen een ‘smart distancing’ kunnen faciliteren.
    • Achter de schermen is in de personele ruimtes een routing gemaakt om eenrichtingsverkeer te stimuleren. In de keuken zijn ruimtes afgekaderd om 1,5 meter tussen de werkplekken te laten vallen. Waar medewerkers dichterbij dan 1,5 meter komen is plexiglas gemonteerd. 
    • Bij medewerkers wordt een gezondheidscheck gedaan voor aanvang van hun dienst. Deze check is gebaseerd op het document ‘Veilig werken bij contactberoepen’ van het RIVM. Uitsluitend de medewerkers die in deze check de gestelde vragen conform richtlijn kunnen beantwoorden, zullen op de werkvloer verschijnen.

Receptie

    • Er staat een hygiëne zuil waarbij u bij binnenkomst wordt verzocht uw handen te desinfecteren
    • Onze receptie werkt achter plexiglas
    • Hotelkamersleutels worden voor overhandiging gedesinfecteerd. Ook het pinapparaat wordt na iedere (niet-contactloze) transactie gedesinfecteerd. Een gedeelte van de receptiebalie wordt ook na elke gast gedesinfecteerd.

Restaurant

    • In ons restaurant werken wij uitsluitend op reservering
    • Bij een reservering van meer dan 2 personen – of wanneer u niet tot een gezamenlijk huishouden behoort – houden wij 1,5 meter afstand (verspreid over één of meerdere tafels).
    • De tafels in ons restaurant staan op gepaste afstand (minimaal 1.5 meter) van elkaar.
    • Omdat zowel bij u als onze medewerkers een gezondheidscheck is afgenomen, mogen medewerkers binnen 1.5 meter aan tafel de bestelling opnemen, uitserveren en afruimen. Dit zullen wij zoveel mogelijk beperken, bijvoorbeeld door uw eten en drinken op een bijzettafel te serveren en u te vragen het hier vanaf te pakken.
    • Voor ontbijt, lunch en diner wordt aan u een plek in het restaurant toegewezen zodat wij kunnen garanderen dat u op gepaste afstand van andere gasten zit.
    • Ons ontbijt wordt niet zoals u van ons gewend bent in buffetvorm gepresenteerd, maar aan tafel uitgeserveerd. Bij het inchecken vernemen wij graag uw eventuele dieetwensen en/of allergieën. Ook vernemen wij graag voor welk tijdstip u het ontbijt wenst te reserveren (7.00 – 8.00 uur, 8.30 – 9.30 of 10.00 – 11.00 uur), zodat we dit kunnen spreiden en het aantal gasten dat in 1 ruimte aanwezig is, kunnen beperken.
    • Voor onze lunch is ons restaurant geopend van 12.00 t/m 15.00 uur. Hiervoor werken wij uitsluitend op reservering en hebben wij een beperkt productaanbod.
    • Voor ons diner kunt u reserveren voor de vroege shift (17.30 – 19.30 uur) of de late shift (vanaf 20.00 uur). Wij serveren ons verrassingsmenu ‘Menu van de Chef’. U heeft hierin keuze tussen 3- of 4-gangen. 
    • Buiten het restaurant om kunnen hotelgasten in het Grand Café of op het terras een drankje nuttigen voorafgaand of na het diner.

Bovenstaande is een greep uit ons eigen Corona Protocol Kasteel De Vanenburg. Mocht u hierover meer informatie wensen, neem dan contact met ons op.

Onze vragen

Wat vragen wij van u?

Alleen samen krijgen we corona onder controle, luidt de overheidscampagne. Zo ook hier: alleen samen kunnen we u op een verantwoorde manier laten genieten van een verblijf op ons landgoed. Mogen wij op onderstaande punten op uw medewerking rekenen?

  • Als u koorts hebt of verkouden bent, komt u dan alstublieft niet naar ons landgoed maar blijft u dan thuis. Dit geldt zowel voor u als uw reisgenoten. 
  • Bij aanvang van uw verblijf zullen wij bij u een gezondheidscheck doen. Deze check is gebaseerd op het document ‘Veilig werken bij contactberoepen’ van het RIVM. Wij behouden ons het recht om u, wanneer u niet klachtenvrij bent, de toegang tot onze locatie te ontzeggen om de veiligheid van onze overige gasten en onze medewerkers te waarborgen.
  • Houd 1,5 meter afstand tot andere gasten en tot onze medewerkers. In onze gebouwen hebben wij een aangepaste routing om dit mogelijk te maken. We rekenen niet alleen op uw medewerking hieraan, maar ook op uw eigen verantwoordelijkheid. 
  • Specifiek vragen we u om op de bruggen over de gracht andere gasten de ruimte te geven en elkaar niet midden op de brug te passeren.
  • Wij doen onze uiterste best om in deze bijzondere tijden het serviceniveau te bieden dat u van ons gewend bent. We vragen uw begrip als wij op diverse onderdelen daarin concessies moeten doen. We blijven ons aanbevolen houden voor verbeterpunten in onze dienstverlening. Wel vragen we u: wees daarin opbouwend en mild.
  • Wij verzoeken u per bankpas of creditcard te betalen. We accepteren geen contant geld.
  • Wij vragen u om voornamelijk het sanitair in uw eigen hotelkamer te gebruiken. Dit om het gebruik van de algemene toiletruimtes te beperken.
  • Voor niet-logerende gasten is ons landgoed, conform overheidsbesluit, tot tenminste 1 juni gesloten.

We kijken ernaar uit om u op aangepaste wijze maar met de kwaliteit die u van ons gewend bent, te voorzien van onvergetelijke momenten op ons 17e-eeuwse landgoed. 

Met gastvrije groeten, namens het gehele team van Kasteel De Vanenburg,

Bernhard Baan

General Manager